Progressie bij DioFit: Nena Toonen

We hebben weer een progressieverhaal voor jullie! Nena Toonen heeft enorm veel progressie geboekt in de afgelopen weken waar ontzettend veel mensen nog wat van kunnen leren! Hieronder lees je haar verhaal waarin zij haar progressie beschrijft! Veel leesplezier

Nena Toonen Progressie            Progressie Nena

BEFORE                                                                              AFTER

 

Van fitness groepslessen naar bodybuilding.
Mijn hele leven ben ik al bezig geweest met sport, ik heb er altijd van gehouden. Sporten helpt mij mijn hoofd leeg te maken. Ik ben van mijzelf vrij druk en soms ook ontzettend chaotisch. Sporten is dan de uitlaatklep die ik nodig heb. Ik heb vroeger paardgereden, maar toen ik daarmee stopte had ik eigenlijk geen doel meer wat sporten betreft. Ik ben toen begonnen aan fitness om fit te blijven en heb hierin ook verschillende dingen geprobeerd. Toch kwam ik er gaandeweg achter dat ik meer wilde: ik wilde gerichter gaan trainen. Ik wilde in mindere mate ‘gewoon fitnessen’ en ik wilde mij meer richten op bodybuilden. Leuk  idee, maar vooralsnog had ik nog steeds geen idee wat ervoor nodig was om tot mijn ideaalbeeld te komen. Ik heb er toen voor gekozen om hulp in te schakelen bij DioFit.

Vooruitgang is hard werken.
Het beloop van mijn progressie is beter gegaan dan dat ik zelf had verwacht. Mijn doel was om omlaag te gaan wat betreft mijn vetpercentage. Ik heb bij DioFit een huidplooimeting laten doen en op basis daarvan heb ik  een voedingsschema op maat laten maken door Rick van Kempen, personal trainer en voedingscoach bij Fitfocus, Venlo en door DioFit. Met deze twee schema’s had ik houvast en afwisseling. Het lastige bij (diëten) is dat de kans op verliezen van spiermassa groter wordt. Door zwaar en op hoge intensiteit mijn trainingen in te vullen, zou het zo kunnen zijn dat ik vrijwel geen tot weinig spiermassa zou verliezen. Dit bleek na een aantal weken ook het geval. Ik werd droger (lager vetpercentage) maar zag ook ontwikkeling wat betreft spiermassa. Na 7 weken op 1700 calorieën te hebben gezeten heb ik een tweede meting  laten doen bij Diofit. Binnen 7 weken ben ik 3% vet verloren en ben ik geen spiermassa verloren maar juist meer spiermassa ontwikkeld. Héél erg fijn!.

Ups & Downs
De eerste twee weken was mijn lichaam het totaal niet eens met mijn plan .Ondanks mijn gevarieerde  voedingsschema’s  en meer eetmomenten op een dag dan ik gewend was,  merkte ik dat mijn lichaam behoorlijk begon te zeuren;  snel verzuurt tijdens mijn trainingen; dagen van moe zijn en de enorme onbekende drang naar suikers. Deze dingen ben ik vrij snel gaan negeren, als je iets vervelend vindt en je negeert het, houdt het vanzelf op. Daarnaast ben ik  een ontzettende perfectionist, bijzonder irritant af en toe. Hierdoor zag ik niet altijd mijn progressie, wat maakte dat ik te hard ( geforceerd)  ging trainen wat me hier en daar wel wat kleine blessures heeft opgeleverd. Niet meer doen dus.  Natuurlijk waren er ook leuke momenten tijdens mijn progressie, zo kreeg ik na een aantal weken complimenten en vroegen mensen wat ik deed om zo in ‘’ shape’’ te komen, een flinke motivatie boost natuurlijk.  Ook de steun van familie en vrienden, ze zijn inmiddels wel aan mijn hippe tupperware bakkies gewend!

Progressie boeken  = hard trainen, de juiste voeding en voldoende rust.
Om progressie te blijven boeken moet je weten wat voor jou werkt. Ik blijf progressie boeken door naar mijn lichaam te luisteren, vooral tijdens mijn trainingen.  Daarnaast pak ik voldoende rust en blijf ik op mijn voeding letten en wijk ik praktisch niet af van mijn voedingsschema’s. Misschien wat overdreven in andermans ogen, maar voor mij werkt het en blijf ik progressie boeken. Goede begeleiding en advies is echt heel belangrijk binnen je proces. Ik vond het daarom ook erg fijn dat ik al mijn vragen binnen Diofit kon stellen. Dit maakte het proces een stuk makkelijker en heb ik er ook veel van en over geleerd. Vooral…. Veel geduld hebben!.

Nog lang niet klaar
Natuurlijk ben ik  nog lang niet klaar met knutselen aan mijn lichaam. Ik heb gemerkt dat ik een vrij sterk fysiek heb. Ik wil me hier dus ook op blijven richten. Mijn doel voor nu, meer spiermassa opbouwen bij mijn schouders en mijn rug verder ontwikkelen. Om dit te bereiken zal ik omhoog moeten in calorie inname – nieuw voedingsschema van Diofit – en zullen mijn trainingen ook zwaarder worden. Over een tijdje wil ik weer omlaag in mijn calorie inname zodat ik in totaliteit ook weer droger zal worden. En daarna… dat zien we dan wel weer.

           Trust the process – Eat clean, trust yourself, make good choices, be patient with yourself and work hard!

 


Wil jij up to date blijven betreffende Nena’s progressie: volg haar dan nu op Instgram: xnena25